موتورهای مزدا باز هم کم مصرف تر می شوند
مزدا در حال کار روی نسل جدیدی از پیشرانه ها است که از نظر آلایندگی قابلیت رقابت با پیشرانه های الکتریکی را دارند. مدیر بخش توسعه ی موتورهای مزدا در کنفرانس رونمایی از موتور اسکای اکتیو 3 این خبر را عنوان کرد و گفت هدف اصلی مهندسان مزدا افزایش راندمان حرارتی موتورهای احتراقی است. افزایش راندمان حرارتی به این معنا است که این انرژی حاصل از احتراق پیش از آنکه صرف تولید گرما شود تبدیل به حرکت شود.
میتسو هیتومی در این خصوص ادعا کرد که مهندسان مزدا خواهند توانست راندمان حرارتی موتورهای احتراق داخلی را با 27 درصد افزایش به 56 درصد برسانند و در صورتی که چنین چیزی محقق شود موتورهای احتراق داخلی این کمپانی از نظر آلایندگی تفاوت چندانی با خودروهای برقی نخواهند داشت. همچنین در صورت موفقیت دراین مساله میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در خودروهای مزدا نیز به میزان 25 درصد کاهش پیدا خواهد کرد و خودروهای مزدا در بخش مصرف سوخت پا به پای خودروهای برقی حرکت خواهند کرد.
بر اساس تحقیقاتی که مزدا انجام داده است با در نظر گرفتن تمامی جوانب برخی از خودروهای برقی دارای آلایندگی بیشتر از بسیاری از خودروهای اسپرت هستند.
هیتومی همچنین زمان دقیق ورود به بازار موتور اسکای اکتیو 3 را اعلام نکرد اما گفت که این فناوری ها به موتورهای احتراق داخلی کمک خواهند کرد تا بتوانند مدت زمان بیشتری را همچنان روی خطر تولید باقی بمانند و به این زودی ها منقرض نشوند.
دیدگاه ها