ثبت نام

Captcha

ورود

Captcha

رکورد شکنی رنو در بازار ایران

رکورد شکنی رنو در بازار ایران

 رکورد شکنی رنو در بازار ایران، غول فرانسوی به نبرد با فولکس واگن می اندیشد.

 یک روز پس از اعلام نتایج فروش جهانی رنو، آمار تولید و فروش شرکت رنو پارس اعلام شد، رنو پارس موفق ترین سال خود را در ایران پشت سر گذاشته است. در سال 2017، رنو پارس با تولید بیش از 160 هزار محصول و رشد 48 درصدی، رکورد تولید، فروش محصول و همین طور سهم بازار (11 درصد) را در ایران شکسته است
محصولات رنو پارس برای اولین بار در ایران، در میان سه برند برتر به لحاظ سهم بازار قرار دارند. در زمینه به روزرسانی محصول، رنو پارس موفق شده همه محصولات تولیدی خود را در ایران مجهز به پیشرفته ترین گیربکس دستی (JHQ) در ایران کند.
با همکاری تامین کنندگان، رکورد تولید داخلی موتور و گیربکس نیز در سال 2017 شکسته شده است.
نتایج سالانه عملکرد شرکت رنو پارس نشان می دهد رکورد تولید، فروش و سهم بازار محصولات داخلی رنو در ایران، با تولید بیش از 160 هزار خودرو شکسته شده است. به این ترتیب رنو با رشد 48 درصدی در تولید و کسب سهم بازار 11 درصدی، موفق ترین سال عملکرد خود در ایران پشت سر گذاشته است.
یک روز پس از اعلام نتایج جهانی گروه خودروسازی رنو، پاسکال فلتن، مدیر منطقه ای رنو در ایران، سهم ایران را در این موفقت چشمگیر خواند. او گفت: "نتایج ایران چشمیگر است. ما در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران (AMI) مقام اول در برند رنو را کسب کردیم و در جهان بعد از فرانسه و برزیل سوم شدیم. با رشد حدود 50 درصدی در سهم بازار، نام ایران اکنون در دنیای رنو می درخشد. از سوی دیگر افتخار می کنیم که با همکاری شرکایمان توانستیم باکیفیت ترین محصولات را به دست مشتریانمان برسانیم و با تمرکز بیشتر بر کیفیت، مهندسی محصولات، داخلی سازی و توسعه منابع انسانی به تعهد خود به عنوان خودروساز خارجی عمل کنیم."
علاوه بر نتایج کمی، فعالیت های رنو پارس به لحاظ کیفی نیز بیشترین رشد را در سال گذشته میلادی تجربه کرده است. در بحث داخلی سازی قطعات، همکاری با مگاموتور از سر گرفته شده و رکورد بیشترین تولید موتور گروه تندر با کیفیت عالی به ثبت رسیده است. گیربکس پیشرفته JHQ نیز در چرخشگر تبریز به تولید انبوه رسیده و هم اکنون برای کلیه محصولات تولیدی رنو در ایران از این گیربکس استفاده می شود.
رامتین اسماعیلی، مدیر عامل رنو پارس درباره فعالیت های دیگر رنوپارس در سال 2017 گفت: "ما پیش از تحریم ها 5500 خودرو صادر کردیم که در آن زمان عدد قابل توجهی بود. اگرچه به دلیل محدودیتها این روند متوقف شد، اما سال گذشته همه محصولات را برای کلینیک خودرو (car clinic) به چند کشور صادر کرده ایم تا پس از بازارسنجی، صادرات را از سر بگیریم. علاوه بر این، صادرات قطعه نیز در دستور کار هست."
وی با اشاره به برنامه های رنو برای توسعه قطعه سازان گفت: "گزارش های سازمان بازرسی کیفیت، گواهی بر عملکرد ما در زمینه توسعه قطعه سازان است، چرا که بخش عمده کیفیت خودرو وابسته به کیفیت قطعه است. ما در همکاری با قطعه سازان توانمند ایرانی توانسته ایم استاندارد های رنو را در ایران پیاده کنیم و اکنون شاهد تولید با کیفیت ترین محصولات در کشور باشیم."
شرکت رنو پارس (جوینت ونچری میان رنو فرانسه، ایران خودرو و سایپا) از سال 2004 در ایران تاسیس شده و از سال 2007 تولید محصولات رنو در ایران را آغاز کرده است.
نتایج جهانی گروه خودروسازی رنو، روزگذشته توسط تیری کاسکاس، معاون ارشد فروش و بازاریابی این گروه اعلام شد. مطابق این نتایج گروه خودروسازی رنو (شامل برندهای رنو، داچیا، رنو سامسونگ موتورز، لادا و آلپاین)، با رشد 8.5 درصدی و فروش 3.76 میلیون خودرو در سراسر جهان، موفق شده به رکورد جدیدی دست یابد. رنو برند فرانسوی شماره یک دنیا و دومین برند در اروپا محسوب می شود. رنو همچنین در بخش خودرو های برقی، با سهم بازار 23.8 درصدی، رهبری خود را در بازار اروپا ادامه می دهد.
فروش و سهم بازار رنو، در تمامی مناطق عملیاتی این گروه خودروسازی از جمله منطقه "آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران" رشد داشته است.
در نهایت می توان گفت که رنو به دنبال هدف مدیراجرایی ارشد گروه رنو-نیسان- میتسوبیشی، برای تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز جهان است، کارلوس گون می خواهد در این مسیر به جنگ تویوتا و فولکس واگن برود و در راه خود نیز بسیار ثابت قدم است.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه