رشد خریداران ساعت های هوشمند در آمریکا
رشد روزافزون خریداران ساعت های هوشمند در آمریکا
با وجود رکود بازار گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند رشد روزافزونی را تجربه می کنند. البته شاید تا حدودی این مقایسه بی معنی باشد؛ چرا که اسمارت فون ها تبدیل به محصولاتی شایع در تمام جهان شده اند و همین گستردگی، امکان بازگشایی بازارهای تازه و در نتیجه رشد صعودی را در این حوزه تا حدود زیادی محدود می کند. در حالی که ساعت های هوشمند سال های ابتدایی رشد خود را سپری می کنند و هنوز هم جای کار فراوانی دارند.
در گزارشی که به تازگی از طرف NPD Group منتشر شده است، به اطلاعات جالب توجهی در این خصوص بر می خوریم. در این گزارش دوازه ماه منتهی به ماه نوامبر سال 2018 خبر از رشد 61 درصدی ساعت های هوشمند در ایالات متحده می دهد. در این گزارش آمده است که حدود 16 درصد از افراد بزرگسال در آمریکا دارای یک ساعت هوشمند هستند. این میزان در دسامبر سال 2017 دوازده درصد ثبت شده بود. در حالی که شاید بسیاری این تصور را دارند که ساعت هوشمند برای افرادی فعال جهت پیگیری فعالیت های ورزشی است، 15 درصد از دارندگان این گجت ها در آمریکا از آن برای کنترل و برقراری ارتباط با دیگر دستگاه های هوشمند خود استفاده می کنند.
ظاهرا افزایش قابلیت ها و نرم افزارهای کاربردی این دستگاه ها رابطه مستقیمی با شیوع آنها دارد. از طرف دیگر Weston Henderek، رییس و یکی از تحلیل گران NPD، تولید ساعت های هوشمند با فناوری LTE را قدمی بزرگ و رو به جلو دانسته که ضمن تغییر تصور کاربران در خصوص این گجت ها، موجبات رشد هر چه بیشتر آنها را فراهم کرده است.
در خصوص آمار فروش شرکت های مختلف در آمریکا، کوپرتینویی ها با گجت پوشیدنی خود اپل واچ جایگاهی تقریبا غیرقابل دسترس دارند. ظاهرا داستان های نجات کاربران توسط اپل واچ و قابلیت های پزشکی بی نظیر آن در این خصوص بیشترین تاثیر را داشته اند. از طرف دیگر باید به شرکت های سامسونگ و Fitbit اشاره کرد. به صورت مجموع، حدود 88 درصد از بازار ساعت های هوشمند آمریکا در اختیار سه شرکت گفته شده قرار دارد.
دیدگاه ها