ثبت نام

Captcha

ورود

Captcha

اولین توضیحات یک مقام ارشد شرکت آسمان در مورد سقوط ATR

اولین توضیحات یک مقام ارشد شرکت آسمان در مورد سقوط ATR

 خبرگزاری صداوسیما: مدیرکل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان با اشاره به اینکه هواپیمای نوع ای تی آر (ATR) از جمله پیشرفته ترین هواپیماهاست، تاکید کرد: هواپیمای حادثه دیده به هیچ وجه نقص فنی نداشته است و برای پرواز مشکلی نداشت.

بهادر عشایری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه پرواز هواپیمای "ای تی آر" تهران - یاسوج تاخیر نداشته و رأس ساعت مقرر یعنی 7 و 55 دقیقه پرواز کرده است ، ادامه داد: هر حادثه هواپیمایی تا زمانی که FTR­و یا CDR هواپیما خوانده و پیاده نشود هیچ مقامی در هیچ رده ای مجاز به تشخیص یا پیش بینی علت حادثه نیست .

عشایری گفت: سازمان هواپیمایی کشور که متولی بررسی این سانحه است صلاحیت اظهار نظر دارد.

وی با اشاره به اینکه حجت الله فولاد خلبان هواپیمای حادثه دیده پرواز تهران - یاسوج در زمینه پرواز با هواپیمای ای تی آر ( ATR ) با تجربه ترین در کشورمان و معلم منتخب سازمان هواپیمایی کشوری است ، افزود: وی 17 هزار و 700 ساعت پرواز با هواپیمای ATR را در کارنامه خود دارد بنابراین وی و همچنین کمک خلبان، مشکلی نداشتند.

عشایری با اشاره به اینکه چک های هواپیما هم به طور کامل انجام شده بود، گفت: مرکز کنترل، این هواپیما را در مسیر تا 14 مایلی فرودگاه یاسوج بر روی رادار داشت.

وی با بیان اینکه لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده است،​ تاکید کرد: نمی دانیم دقیقاً چه اتفاقی برای هواپیما افتاد و باید برای روشن شدن این موضوع صبر کنیم.

عشایری با اشاره به اینکه سال ساخت این هواپیما سال 1993 است ، گفت:​ شرکت هواپیمایی آسمان 6 فروند هواپیمای "ای تی آر" دارد که موتورها و ملخ آن ساخت کانادا، ابزار دقیق و سیستم داخلی آن ساخت آمریکا و خود هواپیما ساخت فرانسه و ساخت همان کارخانه ای است که هواپیمای ایرباس را می سازد.

وی افزود: برای چندین سال، هواپیمای " ای تی آر" پرواز تهران - یاسوج که از روی رادار محو شد، به علت تحریم و نبود قطعه زمین گیر بود و مدت ها بود که قطعه ای نداشتیم که این هواپیما کار کند.

عشایری با اشاره به اینکه به محض آنکه پس از برجام ، کمی توانستیم قطعه تهیه کنیم این هواپیما فعال شد، اضافه کرد: این هواپیما اورهال نشده و هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به اورهال نیست بلکه ما چک ها را انجام می دهیم.

مدیرکل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: برخی چک ها به نام چک A هر 500 ساعت و برخی چک ها به نام چک c، هر 5 هزار ساعت انجام می شود و این هواپیما در چک C بوده است .

عشایری افزود: این هواپیما از آخرین چک C ، حدود 800 ساعت پرواز کرده و حدود 4 هزارو 200 ساعت دیگر می توانست پرواز کند .

وی ادامه داد: آخرین چک این هواپیما در اکتبر سال 2017 میلادی یعنی حدود 6 تا 7 ماه پیش بوده است.

عشایری افزود: هر دو موتور این هواپیما یکی در سوئد و یکی در فرانسه، چک و تعمیر اساسی شد و تاکنون این هواپیما 28 هزار و 857 ساعت پرواز داشته است و مجموع پروازهای ART شرکت آسمان تاکنون 166 هزار ساعت بوده است.

وی اضافه کرد: سقف پرواز هواپیمای " ای تی آر: 25 هزار پاست و در مسیر تهران - یاسوج تا 15 هزار و 500 پا هواپیما می تواند ارتفاع کم کند و هواپیمای ما در این مسیر معمولاً در 19 هزار یا 20 هزار پا پرواز می کند و در برخی اوقات به علت وجود ابر تا ارتفاع 25 هزار پا هم پرواز می کند.

عشایری با اشاره به اینکه هواپیمای " ای تی آر" از جمله هواپیماهای بسیار پیشرفته و مدرن است، گفت: این هواپیما مجهز به E LT بوده و استانداردهای لازم موقعیت یاب را داشته است.

مدیرکل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: به علت تحریم ها مشکلاتی داریم امّا محال است که هواپیمایی را که دچار مشکل است به خط پرواز بیاوریم .

وی با تاکید بر اینکه هواپیمای ای تی آر پرواز تهران - یاسوج اشکالی نداشت، افزود: بسیاری از کشورها خواهان خرید هواپیماهای "ای تی آر" ما هستند با اینکه عمر سنّی آن ها زیاد است.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه